Přeskočit na hlavní obsah

BILANCE ROKU 2020 a PF2021

 Tak a je to opět tady. Konec roku je zde, vánoční stres a honění všeho na poslední chvíli tak nesmí chybět. Lidé se na pár dní změnili na divou zvěř, aby pak na těch pár dnu ze sebe udělali lepší a přátelštější bytosti pro své okolí. Ať už to máte každý dle sebe, mne se toto moc netýká. Jednak nemám přílišnou finanční oporu v tom konzumním nakupování a druhak dárky jsou koupeny průběžně v posledním kvartálu a na večeři taktéž co nákup to jedna položka. 

Co se týká konce roku, jako obvykle jej strávím bilancováním a sněním, co udělat rok následující. Nicméně nějaké menší kroky jsem na té své nevyšlapané cestě za finanční a časovou svobodou udělal.


Když to vezmu od základu, tak jsem se znovu donutil občas něco sepsat na tento svůj blog a osobní záznamník pro sebe. Základní kámen byl položen. Nakonec to bylo dobré rozhodnutí, alespoň mohu sem tam kouknout do své historie o čem jsem přemýšlel, co jsem chtěl apod.

S železnou pravidelností také pokračuji s vyplňováním dotazníků během celého roku u Národního panelu. Přes koncem roku jsem také začal spolupráci s Mediánem a Ivýzkum. Dohromady tedy 3 společnosti, ze kterým občas kápne nějaká korunka. Nejsou to tisíce korun, ale je to pro mne jediný způsob, jak něco vydělat pro investice. Jak už jsem psal v některém starším příspěvku, po úrazu ruky musím pracovat na pozicích, které fyzicky zvládnu a ty samozřejmě nejsou ohodnoceny bůhvíjak dobře. Na placení nutných rodinných výdajů to stačí, na velké investice to ale není. Ještě že se alespoň ty základní a minimální mzdy pomalu zvedají. Když to sečtu tak za rok 2020 jsem na vyplňování získal k dnešnímu dni částku 612 kč, z projektu Ivýzkum a Medián zatím nic-tyto peníze budou přičteny až v průběhu ledna 2021.

 


VÝDĚLEK ZA VYPLNĚNÍ DOTAZNÍKU ZA ROK 2020 - 612 KČ

Všechny tyto vydělaní peníze jsem zainvestoval do P2P platformy Mintos a část mám v hotovosti do projektu Bondora, který chci naostro spustit hned po Novém roce. Nicméně v projektu Mintos jsem během roku nainvestoval 20 euro a zisk z toho k dnešnímu dni činí 6,67 euro neboli zhodnocení 33%. Na to že to jsou peníze za pár minut sezení u pc, kde stejně sedím, to není alespoň v mých očích špatné. Je nutno také podotknout, že většina půjček byla vyplacena po splatnosti a díky tomu i s tučnou pokutou- jinak by zhodnocení bylo 11% cca.

 


VÝDĚLEK MINTOS ZA ROK 2020 - 175 KČ (6,67 EURO )

VÝDĚLEK BONDORA ZA ROK 2020 - 0 KČ ( 0 EURO )

Chápu, že to je pro většinu lidí k smíchu, ale tak nějak mne to nechává klidným a nezajímají mne. Jedu svým tempem, jakým můžu a jaký si mohu vzhledem k aktuální situaci dovolit. Mít průměrnou mzdu, tak by ty čísla vypadala úplně jinak, ale průměrnou mzdu nemám mám jen minimální a během roku i žádnou, tak proto to tak vypadá. Sny jsou, pořád studuji obchodování s akciemi a opcemi na akcie, forex. Než přijde slušnější kapitál do startu, mohu se učit a rozhodně to doporučuji i všem okolo, hlavně mladým- dělat toto ve dvaceti, tak dnes jsem s číslama na učtu úplně diametrálně jinde. 

PLÁNY DO ROKU 2021

Pro rok 2021 mám už v hlavě pár plánů, pár cílů a hromadu nutných změn, které musím zavést do svého života, cíle stanovit a rozebrat do malých kroků- určitě toto později sepíšu, a hlavně setrvat v rozjetém vláčku.

Pravidelné a možná i častější psaní na blog je jeden z ukolů, které mám. Myslím, že v budoucnu budu mít na psaní mnohem víc témat, než jen mesíční shrnutí a semtam nějaká úvaha. 

Jeden cíl je trošku víc se zapojit v oblasti sociálních sítí jako je Instagram, FB, ale také na Youtube. Tyto cíle nejsou pro mne však životně důležité a nejsou stavebními kameny pro následující rok. Tím je a bude další kumulace kapitálu a jeho investování.

Mezi změny v životě, které jsem nucen zavádět je opětovné zavedení důslednější kontroly příjmu a výdajů. V minulosti jsem nejaké pravidla nastavil, nicméně dozrál čas to vše oprášit, předělat a celkové defakto postavit systém nový. Zapojení chytrého telefonu, počítače, ale i tužky a bloku. 

Ohledně investování chystám vše trošku lépe zapisovat, připomínat apod. Zatím tento cíl nemám koncepčně moc promyšlený, ale nejspíš budu tyto kroky průběžně dokumentovat. 

 No přeju Vám tedy pěkné prožití posledních dnů tohoto divného roku a vše nej v roce následujícím

 

SI2020

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

RESTART 02.07.2022

 Tak po dlouhé odmlce jsem zpět. Měl jsem nutkání napsat zde už něco dřív, nebyla ale ještě správná doba a restart všeho byl ještě v plenkách. Teď již trošku dozrál a bude tedy čas jej začít používat.  Od konce roku se toho zase hodně změnilo a já jsem opět nucen zastavit se, popřemýšlet a překopat celý plán cesty, po které chci kráčet, úplně od začátku. Co bylo psáno a děláno doposud budiž bráno jako základní kámen, na kterém bude stát nová stavba. Stavba, která je plánována daleko lépe, efektivněji a doufám i na delší období. CO SE TEDY ZMĚNILO A PROČ RESTART? PRÁCE  Začátek roku 2022 byl ve znamení nemocenské po prosincovém Covidu. Tělo bez energie, kompletně permanentní únava, sebemenší aktivita znamenala nedostatek kyslíku. Po tomto byl návrat do práce za volant poněkud náročnější. Nejhorší bylo, že zakázky pomalu ubývaly, pravidelné smluvené jízdy byly čím dál nahrazovány jinou činností, z vedení se staly tak trochu arogantní oslíci no zkrátka v dubnu jsem jim řekl naneshledanou.

MILNÍK #1

 Tak 3.12 je to cca 2 roky, co jsem si řekl, že si začnu psát pro sebe takové osobní menší poznámky a blogísek ohledně mého investování.  Za ty dva roky jsme ušli nějakou cestičku, sem tam jsme se prodrali klestím a sem tam jsme došli ne přímo tam, kde jsme chtěli. Po cestě se stalo pár událostí, některé fajn některé méně, no a dneska jsme tam kde jsme. Při milníku by bylo dobré krom sumarizace stavu a pokroku také vytyčit další cíle případně stávající cíle revidovat- i na to příjde na závěr řada. 2019 V tomto čase před 2 roky jsem se zotavovat z pracovního úrazu a protože jsem byl už nějaký ten měsíc doma a vyhlídka byla nejistá, musel jsem se chtě nechtě začít zaobírat myšlenkou na peníze, investice a zajištění. V té době jsem pracoval za opravdu slabou mzdu jen lehce nad minimální. Jak už zaznělo v začátcích tohoto blogu, neměl jsem volný kapitál na rozjetí velké akce tak, jak to prezentují jiní drobní nebo začínající investoři na jakékoliv platformě ať formou psaného textu nebo dne

SHRNUTÍ ZÁŘÍ 2020

 Tak tu máme konec dalšího měsíce roku 2020 a s tím je opět spojena menší rekapitulace. Opět z důvodu změny práce, kdy jsem z časového důvodu musel skončit, jsem opět zde. I nadále jsem za měsíc vyplnil nějaké placené průzkumy a nově jsem se zapojil i do výzkumu u společnosti MEDIAN. Tímto těd nepravidelně vyplnuji ve volné chvilce dotazníky u obou firem. Výdělky z první jsem na Mintos zatím neposlal, rozhodl jsem se peníze ponechat na učtu a vložit je do další P2P platformy Bondora.  Co se týká Mintosu, aktivní investice jsou ve stádiu čekání na nejspíš odkup. Krize je tady a jde to vidět i u společností s dobrým ratingem. Dnes tedy bez obrázků, stručně shrnuto- Mintos je ve stejném stádiu jako minule, na Bondoru sbírám první investici a dál vyplnuji dotazníky. Cesta to je pomalá, ale co se dá dělat, když nemám volný kapitál a beru to jako životní cestu, kterou si zde píšu. Tak zase za měsíc. SI2020